حقايقي درباره ژل ‌ها


 

نويسنده:دکترحسين طباطبايي*




 
مواد نرم‌کننده و حالت‌دهنده چنانچه به ‌وسيله کارخانه‌هاي معتبر توليد شوند، مناسب‌اند و انتخاب آن بستگي به نوع مورد سليقه فرد از نظر وضعيت و حالت موهايش دارد و بسته به اينکه خودش فکر مي‌کند موهايش با ژل بهتر فرم مي‌گيرند و يا با کرم مو و... يکي از انواع اين محصولات را از بازار مي‌خرد و استفاده مي‌کند.
اين محصولات معتبر تفاوت چنداني از نظر سلامت نگه‌داشتن پوست و موي‌سر با يکديگر ندارند و همه اين نوع محصولات استاندارد بسته به تجربه فرد که کدام يک را مي‌پسندد، قابل استفاده هستند.
محصولات فله‌اي که از سوي عطاري‌ها فروخته مي‌شوند مي‌توانند موجب حساسيت پوست ‌سر و کدر شدن موها شوند و به‌هيچ ‌وجه استفاده از اين محصولات را توصيه نمي‌کنيم. در مورد ژل‌ها بايد گفت ژل‌ها، مواد نرم‌کننده و صاف‌کننده‌ موها هستند که افرادي که موهاي زبر و خشک و فر دارند مي‌توانند از آنها استفاده کنند و چنانچه به وسيله کارخانه‌هاي معتبر ساخته شده باشند مناسب هستند و موجب نرم شدن موها و حالت دادن به آنها و صاف کردن‌شان شوند.

ژل‌ها به ندرت عوارضي مانند حساسيت پوست ‌سر را به وجود مي‌آورند البته نکته‌اي که بايد به آن توجه کرد اين که ژل‌هايي که در منازل ساخته مي‌شوند و در عطاري‌‌ها به فروش مي‌رسند غيراستاندارد هستند و ممکن است موجب قرمزي و پوسته‌پوسته شدن و خشکي و خارش پوست شوند.
چنانچه حالت‌دهنده‌ها استاندارد و معتبر باشند مي‌توانيد آنها را به صورت مستمر و پس از هر حمام استفاده کنيد و محدوديتي هم در استفاده از اين محصولات وجود ندارد.

پي نوشت ها :
 

* متخصص پوست‌ومو

منبع:http://www.salamat.com